Není engine jako engine (aktualizováno)
Martin Šebela (hadl) | 7. 4. 2010 – 19:24
Jak asi většina z vás tuší, Illusion Softworks (dnes 2K Czech) nejsou autory jen Mafie a jejího druhého pokračování, ale i dalších her. Mezi ty další patří například Hidden & Dangerous II, o které chci mluvit.
Stejně jako Mafie, fungovala tato hra na principech LS3D enginu, sice s novými prvky, ale známé soubory zůstaly zachovány. Kdo by si nepamatoval scene2.bin, tree.klz nebo textdb_cz.def?
UPDATE (20:14): V souboru textdb_cz.def jsem našel zajímavé informace o verzi Mafie 0.99+ (20. 2. 2001). Dále jsem odhalil módy, které měly být v multiplayeru!
- boj o život
- skupinový boj o život (tým proti týmu, pozn. autora článku)
- závody na okruhu
- mistrovství na okruhu
Co to sakra je a co to dělá v souborech hry Hidden & Dangerous II? Je to čím dál zajímavější… Dále bylo zjištěno, že DTA soubory jsou i u hry Chameleon (thx Snack).
Stejně jako Mafie, fungovala tato hra na principech LS3D enginu, sice s novými prvky, ale známé soubory zůstaly zachovány. Kdo by si nepamatoval scene2.bin, tree.klz nebo textdb_cz.def?
Změnilo se toho mnoho, například skripty k misi se již neuvádějí v souboru scene2.bin, ale ve složce _Scripts. Programovací jazyk už není MafiaScript (to je logické), místo toho klasický C++ (pravděpodobně), ve kterém je například naprogramován DCED a určitě i Mafie. V čem je tedy vlastně souvislost? Vypadá to, že většina her od IS obsahují DTA soubory, ve kterých jsou data ke hře, stejně jako v Mafii – od textur, po skripty. Nejlepší na tom je, že takový soubor scene2.bin z Hidden & Dangerous II otevřete i pomocí DCEDu bez problémů. Problém je pak s některými dalšími, jako je například tree.klz, jehož velikost občas dosahuje i několika megabajtů…
UPDATE (20:14): V souboru textdb_cz.def jsem našel zajímavé informace o verzi Mafie 0.99+ (20. 2. 2001). Dále jsem odhalil módy, které měly být v multiplayeru!
- boj o život
- skupinový boj o život (tým proti týmu, pozn. autora článku)
- závody na okruhu
- mistrovství na okruhu
Co to sakra je a co to dělá v souborech hry Hidden & Dangerous II? Je to čím dál zajímavější… Dále bylo zjištěno, že DTA soubory jsou i u hry Chameleon (thx Snack).
Přidat komentář
Nezapomeňte dodržovat pravidla komentářů.Snack
#100, vloženo 10. 4. 2010 v 18:05Zatím jsem z těch DTA souborů v Chameleonovi nedostal nic jiného, než nějaké texťáky s pár nesmyslnými znaky.
Gemb
#99, vloženo 8. 4. 2010 v 22:34My to nechceme moc prezradzat chceme take prekvapenie ked sa to podari ale ak chces vediet viec tak mi mozes napisat na ICQ 586444263
Ok, uvidíme, jak to dopadne, ale moc informací na webu nemáte
Gemb
#97, vloženo 8. 4. 2010 v 16:17http://gangstabeach.xf.cz toto je nasa skromna stranka a dalo by sa povedat ze to bude cantrell city 2 ale cc aj tak nedokoncia a ak sa podari za par mesiacov to mame cele teraz mame mod asi na 35% hotovy ale vsetko nove sa modeluje takze to pojde rychlejsie
Dobře, uvidím, co z toho vyleze - plánujete nějaké datum vydání?
Gemb
#94, vloženo 8. 4. 2010 v 11:11Ale zase pri tych zavodoch bol problem ze sa musel nacitat ten subor braingMMR.exe a potom hra a dost boli s tym problemy ze to niekedy nechcelo ist ale my ho zabudujeme priamo do hry v menu bude polozka zavody a multiplayer.
No, závodní multiplayer už je do hry několik let - přejít », takže Gangsta Beach mod je mi celkem ukradenej
Gemb
#91, vloženo 7. 4. 2010 v 21:26No ten multiplayer na Mafii mohol byt zaujimavy ale co ja viem mal byt zavodny deathmatch a teamdeathmatch a ak sa uspesne podari tak si ho budete moct zahrat v mode Gangsta beach