Výhled do budoucnosti – modifikace do obou dílů
Martin Šebela (hadl) | 5. 1. 2011 – 16:48
Mafia
U prvního dílu to stále (po více jak osmi letech) vypadá mnohem lépe než u Dvojky. Během tohoto roku by se na nás mohlo usmát několik povedených modifikací včetně těch od českých, případně slovenských autorů.
Od té doby, co světlo světa spatřila modifikace pod názvem Cosa Nostra s vlastním městem, se s podobnými výtvory roztrhl pytel. Každý modér chce mít také vlastní město, kde bude mnoho věcí interaktivních a ve kterém by mohl vyprávět příběh. To je ale v podstatě největší kámen úrazu, a to z jednoho prostého důvodu – čas na nikoho nečeká. Sestavení takového města zabere (v tom lepším případě) minimálně půl roku, jelikož tvorba nových interiérů a exteriérů není nic jednoduchého.
I přesto bychom se měli dočkat několika modifikací, za vypíchnutí stojí nedávno oznámený Free mod ke Cosa Nostře, Commision mod s parádními interiéry a exteriéry, dlouho očekávaný a zajímavý The Titanic mod a mnoho dalších, například těch, které upravují vzhled města.
Problém jménem Mafia II
Druhý díl hry je na tom o něco hůř. Vývojářská komunita není tak velká, jako u první Mafie a 2K Games zrovna modifikace nerado vidí. Po vydání dema to sice vypadalo slibně – mohli jsme využívat LUA příkazů a do hry si tak například přivolat Joa, změnit počasí nebo upravit tuning auta. Po vydání plné verze nadšení ovšem opadlo a jediná velká (obřích rozměrů) modifikace je Mafia II Multiplayer. Dále sice ještě existují přídavky jako odemčená volná jízda, ale to už je v podstatě jen předělaný soubor s nastavením hry, kde se freeride předělalo z hodnoty false na true. Modeři spíše začali konvertovat a doslova krást modely a grafické podání hry do dílu prvního. Modifikací u druhého dílu se tedy pravděpodobně moc nedočkáme, případně pouze těch malých, které například zpřístupní některé zamčené interiéry.