Mafia.GameCentral.cz

Fanouškovský web o hře Mafia: The City of Lost Heaven,
Mafia II a o pokračování Mafia III, které vyšlo 7. října 2016

Menu

Mafia III

Mafia II – Informace

Mafia II – Ostatní

Mafia II – Galerie

Mafia – Informace

Mafia – Ostatní

Mafia – Galerie

Mafia – Downloady

Ostatní

Spolupráce

Redakce

Rozhovor s Michalem Šafárikem

Martin Šebela (hadl) | 18. 9. 2009

Rozhovor s Michalem Šafárikem na téma Cosa Nostra
18. 9. 2009

hadl: Ahoj, zdravím tě :-) Na česko-slovenské scéně (určitě i ve světě) jsi velmi známý jako vývojář různých modifikací (Mission Pack, New Mission Mod,…). Mohl bys nám něco málo o sobě povědět?
Michal Šafárik: Zdravím, volám sa Michal Šafárik a mám 17 rokov zaujímam sa najme o PC hry a grafiku.

hadl: Už máš za sebou mnoho módů, jak jsem již psal a to snad v každém případě úspěšných nejen u nás, ale i ve světě. Jak ses vlastně dostal k přeprogramování samotné hry?
Michal Šafárik: Začalo to tým, že som začínal robit v unreal editor, hammer editor, a skusal vytvarat nejake vlastne levely pre hry, ale bohužial ani jeden z nich nevyšiel podla predstav a nevidal som ziadny. Boli to skor take zaciatky tvorby a tak ma neskor zaujala hra Mafia a skusal som na tu hru vytvarat mody.

hadl: Bereš tedy programování v jistém MafiaScriptu jako zálibu (koníček)?
Michal Šafárik: Ano, beriem to aj ako moju zaluba.

hadl: Než jsi začal vyvíjet nové modifikace pro Mafii, uměl jsi již některý z programovacích jazyků (C#, PHP,…)?
Michal Šafárik: Nevedel som vtedy vobec programovat, ale Mafia mala svoj vlastny scriptovaci jazyk a ten som sa naučil :-).

hadl: Jak si začínal s přidělováním skriptů? Studoval jsi si příručku Capone, v níž byly skripty, nebo jsi prohlížel mise a inspiroval ses skripty Illusion Softworks (dnes 2K Czech)?
Michal Šafárik: Skripty som studoval uz z hotovych misii a ucil som sa dost aj v Capone help tam ich je skutocne dost a nie vsetky funguju.

hadl: Jaký editor preferuješ pro editaci Mafie (BSV, DCED,…)?
Michal Šafárik: Určite odporučam Bscriptview, DCED2, Capone editor, Text editor a mnoho dalsich…Je ich naozaj viac nez dost.

hadl: Chystáš se (pokud to bude možné) vytvářet různé modifikace i pro Mafii II?
Michal Šafárik: Ak to bude z mojej strany mozne tak urcite ano.

hadl: Vzhledem k tomu, že tvůj nově vyvíjený mód Cosa Nostra je velmi obtížné sestrojit, existuje nějaká pravděpodobnost, že by mohl být projekt nakonec odložen?
Michal Šafárik: Projekt takehoto rozmeru potrebuje viac ludi a neviem ci sa mi to nakoniec podari tak ako si to predstavujem a moze sa nakoniec naozaj odlozit.

hadl: Cosa Nostra by byl určitě taktéž vynikající mód, jen je malá škoda, že nenavazuje na Mission Pack, ale je jasné, že by se muselo vymýšlet pokračování Tommyho Angela. O co tedy v Cosa Nostře vlastně půjde?
Michal Šafárik: V tomto projekte pojde najme o nové veci napriklad uplne nove mesto, pred cestou na akciu si vziat lubovolne oblecenie v svojom pribytku, napit sa whisky ktore doplni zdravie, pracovat pre roznych ludi, ktory mozu ponuknut rozne ksefty alebo mozte natrafit na niekoho kto vas bude nenavidiet.Budete moct napriklad pouzivat peniaze, kupit si auto, zbrane v novom obchode so zbranami a pri tom plnit misie bud vedlajsie alebo ich vynechat a robit pribehovu liniu.

Modifikace do Mafie – Cosa Nostra Modifikace do Mafie – Cosa Nostra

hadl: Kolik bude v Cosa Nostře misí (klidně odhadem)? Více jak v Mission Packu nebo méně?
Michal Šafárik: To naozaj netusim, ale radsej budem robit kratsie a lepsie ako dlhsie a horsie.

hadl: Mohl bys nám prozradit, v jakém stádiu je vývoj Cosa Nostry?
Michal Šafárik: Momentálne pracujem na uplne novom meste, kde by sa pravdepodobne malo vsetko odohravat.

hadl: Budou v modifikaci nějaké nové modely (ať už aut nebo různých maličkostí)?
Michal Šafárik: Ak zozeniem na to ludi tak mozno aj ano, ale moc o tom nerozmyslam skor by som ostal pri tych povodnych autach.

hadl: Jak vysoko je nastavena laťka obtížnosti?
Michal Šafárik: Obtiaznost bude stredna cize ani moc jednoduche to nebude ani moc tazke. Zase zbytocne obtiazne to tiez nechcem robit.

hadl: Vývoj takového módu tě musí stát mnoho drahocenného času, nechystáš se tedy po vydání nějakého svého dalšího módu s výrobou skončit nebo budeš nadále pokračovat dál?
Michal Šafárik: Ano, vyvoj modov je naozaj strasne casovo narocne, ale pokial si na to najdem cas tak urcite budem pokracovat.

hadl: My ti děkujeme za odpovědi na otázky, které jsme ti položili. Přejeme Ti do života mnoho štěstí, nejen při výrobě modifikací do Mafie :-)
Michal Šafárik: Napodobne a dakujem za prijemny rozhovor :-).

Přihlášení

Minichat

Statistika

Reklama