Mafia.GameCentral.cz

Fanouškovský web o hře Mafia: The City of Lost Heaven,
Mafia II a o pokračování Mafia III, které vyšlo 7. října 2016

Menu

Mafia III

Mafia II – Informace

Mafia II – Ostatní

Mafia II – Galerie

Mafia – Informace

Mafia – Ostatní

Mafia – Galerie

Mafia – Downloady

Ostatní

Spolupráce

Redakce

Vývoj

Martin Šebela (hadl) | 29. 6. 2009, upraveno 30. 10. 2010
Mafii začalo vyrábět někdy kolem roku 1998 české, teprve začínající, nic neříkající Illusion Softworks studio. Ze začátku bylo na výrobu pár lidí, například jen kolem 9. Příběh sepsal Dan Vávra, který se postaral i částečně o design. Vedoucí Illusion Softworks byl Petr Vochozka. První, alpha verze Mafie vypadala na dnešní dobu opravdu trochu „divně“, proto Mafia – Vývoj hryse nelekněte následujícího obrázku, který zobrazuje první verzi Central Islandu. Můžete si všimnout, že auta byla celkem nic moc (neprůhledná skla, divné barvy, …). I budovy měly pravděpodobně vypadat úplně jinak. Jenom textury Central Islandu zabíraly kolem 200 MB, což na dřívější dobu nebylo zrovna nejlepší, kupodivu se to rozhýbalo na 200 MHz počítačích! Mafie byla zezačátku postavena na starém enginu z předchozí hry Hidden & Dangerous, který toho moc neuměl, později se vývojáři rozhodli, že vyrobí engine nový, to však byla ztráta dvou let. Každým rokem se Illusion tým rozrůstal i když jenom o pár členů. Původně měl být do Mafie zasazen i multiplayer a závody, bohužel na to pravděpodobně nezůstal čas, ale pokud si prohlédnete data v Mafii, zjistíte, že již bylo něco málo připravené. Město mělo být také oMafia – Vývoj hry dost živější. Lidé se měli spolu bavit, nakupovat ve stáncích, kde bylo například ovoce, zelenina a ryby… Ve městě mělo být tedy původně celkem dost objektů, jak už jsem zmínil stánky, ale třeba i deštníky, jiné značky, ptáci, u popelnicích se měly povalovat bedny a mnoho dalších objektů, jen je škoda, že autoři je nenechali ve hře, pravděpodobně kvůli větší náročnosti. Dopravní prostředky měly původně jiné barvy, než dosud, například tramvaje a nadzemky byly hlavně do zelena. Jiný měl být i HUD (zobrazení života, nábojů, radar apod.). Postavy také nevypadaly zrovna nejlépe, většina byla nevyhlazená, s ostrými rohy (jak kdyby jste měli konec nosu ostrý jako nůž), některé postavy se nedají srovnávat s těmi, které byly v aplhě a gold verzi hry. Následující obrázek shrne, jak měla původně vypadat Sára.


Jak se měnila Sára
Mafia – Vývoj hry Mafia – Vývoj hry
Stará verze vs. finální verze

Řekněte, má to vůbec cenu popisovat? Řekl bych, že asi ne.


Mafia – Vývoj hryMnoho informací o Mafii také ještě není známo, například teprve nedávno jsme se dozvěděli, že na Mafii existuje jakýsi cheat (viz rubrika Cheaty), který vám doplní život. Opravdu je ve hře kasino? Ne, není. V roce 2009 to potvrdil jeden z autorů Mafie – David Šemík. Sedmileté tajemství je tak konečně odhaleno široké veřejnosti.
Ve hře měly být pravděpodobně i další mise (usuzuji podle screenu, který jsem našel). Hodně budov v Mafii je podle skutečných, například letiště, galerie – viz screenshoty.

Letiště – porovnání se skutečností
Mafia – Vývoj hry Mafia – Vývoj hry
Fotografie vs. hra

Český dabing i hudba jsou vynikající, které okouzlí. Český dabing namluvilo mnoho známých českých herců – Marek Vašut (Tommy Angelo) nebo třeba Linda Rybová (Sára), Petr Rychlý (Paulie) a další. Opravdu, český dabing je skvěle namluven a na anglický určitě nemá. Hudbu pak složil Vladimír Šimůnek. A co se týče dobových písniček, například ve čtvrtích, tak ty se licencovaly.
Zvuky v prvních verzích sice moc neladily, ale nakonec je také autoři hezky vytáhly.
Mafia – Vývoj hry, technologie Motion CaptureAby se postavy ve hře chovaly jako pravé, musel se nasnímat pohyb reálného člověka. Vyrobili různé kulisy (překážky apod.), na kterých se pohyb prováděl a pomocí čidel na těle člověka převáděl do počítače. Více vám to popíše následující fotografie. Díky této technologii zvanou Motion Capture pak můžete ve hře provádět všechny možné pohyby, které byly nasnímány (je jich opravdu mnoho i když se to možná na první pohled nezdá).


Několik dalších screenshotů z výroby




Přihlášení

Minichat

Statistika

Reklama