
Vývoj
Martin Šebela (hadl) | 29. 6. 2009, upraveno 30. 10. 2010
Mafii začalo vyrábět někdy kolem roku 1998 české, teprve začínající, nic neříkající Illusion Softworks studio. Ze začátku bylo na výrobu pár lidí, například jen kolem 9. Příběh sepsal Dan Vávra, který se postaral i částečně o design. Vedoucí Illusion Softworks byl Petr Vochozka. První, alpha verze Mafie vypadala na dnešní dobu opravdu trochu „divně“, proto
se nelekněte následujícího obrázku, který zobrazuje první verzi Central Islandu. Můžete si všimnout, že auta byla celkem nic moc (neprůhledná skla, divné barvy, …). I budovy měly pravděpodobně vypadat úplně jinak. Jenom textury Central Islandu zabíraly kolem 200 MB, což na dřívější dobu nebylo zrovna nejlepší, kupodivu se to rozhýbalo na 200 MHz počítačích! Mafie byla zezačátku postavena na starém enginu z předchozí hry Hidden & Dangerous, který toho moc neuměl, později se vývojáři rozhodli, že vyrobí engine nový, to však byla ztráta dvou let. Každým rokem se Illusion tým rozrůstal i když jenom o pár členů. Původně měl být do Mafie zasazen i multiplayer a závody, bohužel na to pravděpodobně nezůstal čas, ale pokud si prohlédnete data v Mafii, zjistíte, že již bylo něco málo připravené. Město mělo být také o
dost živější. Lidé se měli spolu bavit, nakupovat ve stáncích, kde bylo například ovoce, zelenina a ryby… Ve městě mělo být tedy původně celkem dost objektů, jak už jsem zmínil stánky, ale třeba i deštníky, jiné značky, ptáci, u popelnicích se měly povalovat bedny a mnoho dalších objektů, jen je škoda, že autoři je nenechali ve hře, pravděpodobně kvůli větší náročnosti. Dopravní prostředky měly původně jiné barvy, než dosud, například tramvaje a nadzemky byly hlavně do zelena. Jiný měl být i HUD (zobrazení života, nábojů, radar apod.). Postavy také nevypadaly zrovna nejlépe, většina byla nevyhlazená, s ostrými rohy (jak kdyby jste měli konec nosu ostrý jako nůž), některé postavy se nedají srovnávat s těmi, které byly v aplhě a gold verzi hry. Následující obrázek shrne, jak měla původně vypadat Sára.
Mnoho informací o Mafii také ještě není známo, například teprve nedávno jsme se dozvěděli, že na Mafii existuje jakýsi cheat (viz rubrika Cheaty), který vám doplní život. Opravdu je ve hře kasino? Ne, není. V roce 2009 to potvrdil jeden z autorů Mafie – David Šemík. Sedmileté tajemství je tak konečně odhaleno široké veřejnosti.
Ve hře měly být pravděpodobně i další mise (usuzuji podle screenu, který jsem našel). Hodně budov v Mafii je podle skutečných, například letiště, galerie – viz screenshoty.
Zvuky v prvních verzích sice moc neladily, ale nakonec je také autoři hezky vytáhly.
Aby se postavy ve hře chovaly jako pravé, musel se nasnímat pohyb reálného člověka. Vyrobili různé kulisy (překážky apod.), na kterých se pohyb prováděl a pomocí čidel na těle člověka převáděl do počítače. Více vám to popíše následující fotografie. Díky této technologii zvanou Motion Capture pak můžete ve hře provádět všechny možné pohyby, které byly nasnímány (je jich opravdu mnoho i když se to možná na první pohled nezdá).
Několik dalších screenshotů z výroby


Jak se měnila Sára
Stará verze vs. finální verze

Ve hře měly být pravděpodobně i další mise (usuzuji podle screenu, který jsem našel). Hodně budov v Mafii je podle skutečných, například letiště, galerie – viz screenshoty.
Letiště – porovnání se skutečností
Fotografie vs. hra
Zvuky v prvních verzích sice moc neladily, ale nakonec je také autoři hezky vytáhly.

Několik dalších screenshotů z výroby